Diari Avui - 16/03/2011 - Xevi Xirgo
El món casteller, tan unit, es va sacsejar ahir en saber-se que hi havia la possibilitat que una de les colles –que finalment es va fer enrere– negociés dur publicitat a les camises. El debat no és senzill. Primer, perquè ja hi ha un acord previ de la coordinadora de totes les colles en el sentit que Damm és fins ara l'únic patrocinador oficial, que a canvi de col·locar publicitat a les places paga les assegurances de les colles associades sense embrutar les camises. Que una colla es plantegés trencar l'acord, com deia el president de la coordinadora, seria símptoma de vitalitat. Cap patrocinador es plantejaria posar publicitat a les camises dels castellers si no hi veiés rendibilitat. Per tant, fantàstic. La decisió, però, tindria riscos. Un d'ells, el d'entrar en la cursa publicitària en què han caigut molts clubs esportius. A l'ACB tenim els Bizkaia Bilbao, el Cajasol, el Lagun Aro o l'Assignia Manresa, abans TDK o Ricoh Manresa. I a futbol sala ja no se sap ni qui juga. Aquest cap de setmana s'enfrontava El Pozo contra l'Azkar, i hi ha el Sala 10, el Gestesa, el Movistar i el Xacobeo. O sigui, que ja no parlem del Qatar Foundation de la samarreta del Barça. Va més enllà. El risc que el món casteller obri la porta a la publicitat és el de passar d'una trobada dels Minyons de Terrassa i els Nens del Vendrell a la dels Castellers de La Caixa i els Minyons de Cruzcampo. I ja no parlem del dia en què els Xicots de Damm s'enfrontessin amb els Xiquets de Heineken, posats a inventar-me patrocinadors. La roda de premsa posterior, és clar, la farien els caps de colla, que traurien el cap darrere dues ampolles, de Coca-Cola i de Solán de Cabras. Com en el futbol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada